Buscar este blog

Powered By Blogger

domingo, 8 de mayo de 2011

Entrevistes Docents

Marta Nadal Torres:

32 anys (Professora de l’escola Assís, tutora de 6è)
Llicenciada en Filologia Anglesa. També té estudis de música i d’alemany. Fa set anys que treballa a l’escola Assís de Premià de Mar. Tant dona classes a primària com a secundària.

Quines TIC utilitzes?
Faig servir l’ordinador, el projector i el DVD pel que són les presentacions. També utilitzem el llibre digital (amb el llibre d’exercicis digital) i la pissarra digital (sobre tot amb els més grans). Internet també és un servei que utilitzem

Per a què les fas servir?
El DVD és fonamental per treballar l’anglès, tant la part auditiva com visual. Els subtítols ajuden molt en el aprenentatge de les llengües.
El llibre d’exercicis digital, el treballa cada alumne de forma individual al seu portàtil, mentre que el llibre digital es treballa de forma col•lectiva a classe. Internet l’utilitzem per comunicar-nos amb altres centres de parla anglesa

Quins avantatges/inconvenients trobes en la seva utilització?
Pels alumnes és una presentació més atractiva, visualment parlant. Les classes són més dinàmiques i participatives. La pissarra digital ens dona molts recursos i formes diferents de treballar les activitats, però, té la desavantatge de la lentitud.



Andreu Rabassa Julià:
35 anys (Professor de l’escola Assís, tutor de 4art. D’ESO)
Llicenciat en Biologia. Magisteri amb especialització de ciències. Ha fet diferent cursos d’informàtica. Aquest és el cinquè curs que treballa a l’escola Assís de Premià de Mar. Dona classes a tot el cicle d’ ESO.

Quines TIC utilitzes?
Les utilitzo totes. L’ordinador amb el projector per les presentacions. La pissarra digital interactiva, els llibres digitals amb exercicis, DVD i Internet
Per a què les fas servir?
M’ajuden a donar les classes diferents. Amb el suport visual, Power Point, es capta més l’atenció dels alumnes, a ells els agrada fer ús de la tecnologia. És un recurs que faig servir per a que les classes no siguin sempre iguals i només parli el professor
La pissarra digital és un bon suport visual, fent que els alumnes participin i estiguin més atents a l’aula.
El llibre digital m’agrada molt utilitzar-lo, em dona molta informació sobre la meva matèria, em proporciona gran varietat d’exercicis i pràctiques.
Internet també l’utilitzo tant per estar en contacte amb els alumnes com amb altres professors i centres.

Quins avantatges/inconvenients trobes en la seva utilització?
Són un bon recurs perquè els alumnes estiguin més atents i motivats. I la qualitat del treball és millor. Amb la tecnologia tenim més informació i podem interaccionar molt amb els alumnes. La pissarra digital i internet em dona molts recursos i maneres diferents de fer les activitats. Jo no li trobo cap desavantatge, però reconec que hi ha professors que no els hi agrada perquè no ho entenen i els costa molt adaptar-se a les noves tecnologies.



Rosa Gallego Sanz:

57 anys (Professora de l’escola Assís)
Magisteri i es va especialitzar en educació física. Fa més de vint i cinc anys que treballa a l’escola Assís de Premià de Mar, al Cicle Mitjà.

Quines TIC utilitzes?
Alguna vegada he utilitzat el DVD i el projector, però de forma molt puntual. La veritat és que no soc partidària d’utilitzar-les.

Per a què les fas servir?
Per passar als alumnes alguna pel•lícula.

Quins avantatges/inconvenients trobes en la seva utilització?
Ja veus que pràcticament no les utilitzo. Als ordinadors i a la tecnologia, en general, em costa molt adaptar-m’hi; tampoc m’atrauen massa. Porto tants anys donant classes sense aquest recurs, que no ho trobo necessari. Com eina de suport per la classe prefereixo els llibres (els clàssics) A mi m’agrada que els alumnes estiguin pendents de les meves indicacions, que em mirin i m’escoltin, vaga, que soc partidària de la classe magistral.



Àngel Vives Vives:
26 anys (Professor de l’escola Assís, tutor de 5è de primària)
Llicenciat en Pedagogia. Magisteri amb especialització de ciències. Ha fet diferents cursos d’informàtica, d’anglès i de català. És el segon any que treballa a l’escola Assís de Premià de Mar, al Cicle Superior.

Quines TIC utilitzes?
Utilitzo la PDI, els ordinadors pels alumnes, el projector i el llibre digital. També hi ha un blog destinat als alumnes.

Per a què les fas servir?

Per explicar matèries i exemples. L’ordinador per passar pel•lícules sobre la matèria que treballem. El llibre digital em proporciona exercicis relacionats amb el contingut donat, a més, estan molt ben presentats, són molt vistosos i això ajuda a que els alumnes estiguin més atents i encuriosits envers l’assignatura. Utilitzar les TIC té l’afecte de la televisió, els alumnes hi posen la màxima atenció. El projector el faig servir per passar algun power-point o vídeo. La pissarra digital és de gran utilitat per fer exercicis amb la participació activa dels alumnes



Quins avantatges/inconvenients trobes en la seva utilització?
Amb el recurs visual l’atenció dels alumnes augmenta. És un suport que els motiva molt. Pels alumnes és més atractiu l’ordinador que un llibre. Tinc a la meva disposició un variat material didàctic i més informació sobre les assignatures.
Una desavantatge que trobo, és la quantitat de feina que comporta preparar classes amb les TIC, requereix molta dedicació. Un altre inconvenient és la xarxa d’ internet, ja que ens quedem desconnectats tot sovint.

No hay comentarios:

Publicar un comentario